Připojovat na kouli menší vozíky je poměrně běžné mezi kutily a zahrádkáři, kteří převáží stavební materiál, zeminu, keře a stromky, neobejdou se bez nich půjčovny lodí, jež na speciálně upraveném vozíku táhnou několik plavidel naráz. Oblíbili si je i milovníci rekreační cyklistiky, poněvadž nosič na kola montovaný na kouli je údajně nejbezpečnější způsob, jak bicykly převážet.
Pokud o něčem takovém uvažujete na vůz Škoda Octavia, máte výhodu v tom, že montáž je poměrně snadná. Zvládne ji i menší soukromý servis. Jak taková montáž probíhá?
Výrobci osobních vozidel jaksi počítali do budoucna s tím, že někteří majitelé vozů budou o tažném zařízení Octavia uvažovat, z toho důvodu je karosérie vždy navrhována tak, že aby tento úkon nevyžadoval její speciální úpravy.
V první fázi se demontuje zadní nárazník a jeho zadní výztuha, která je rovněž odnímatelná, a nahradí ji právě instalovaná „koule“. Původní vyztužený nosník po sobě zanechá dva otvory, do nichž přesně zapadá nosný díl koule. Ten se připevňuje pevnostními šrouby a všechny otvory jsou v karosérii již připraveny tak, že není třeba nic odvrtávat, ani provádět složité klempířské zásahy. Tím v podstatě stěžejní mechanická montáž končí a následuje elektroinstalace.
Pájení svorek elektroinstalace se vyplatí
Standardně se kabeláž připojuje svorkami, které jsou součástí výrobku, někteří pečliví mechanici raději koncovky odstraňují, vodiče odizolují a s originálním přívodem je pájí cínovou pájkou. Je to z toho důvodu, že se tím nezužuje profil vodiče a tím pádem lze efektivně zabránit zkratům ve spojení a zbytečně nákladným opravám. Celý proces montáže včetně elektroinstalace zabere pouze několik hodin a zpravidla se provádí na počkání.
Posledním krokem je schvalovací proces na stanicích technické kontroly, kde se vystaví dobrozdání o funkčním zařízení. Následně na příslušném odboru dopravy vám kouli za auto zaevidují do velkého technického průkazu.